Nové, čtyřdvéřové gétéčko je tu.

A teď nemyslím gétéčko jako kategorii grand tourerů, ale skutečně jako označení modelu. Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe je sériová verze konceptu z loňské Ženevy a pokud mohu být brutálně upřímný, je to další z aut, které se cpou do čím dál užších mezírek mezi jednotlivé třídy a modely. Na první pohled vás napadne, že by to mohla být třída E s kulatější střechou, nebo snad nová verze modelu CLS, ale ne, tohle je ještě něco dalšího. Vychází nicméně ze stejné platformy MRA, jako zmíněné modely, jen byly provedeny určité změny, například zvětšení motorového prostoru. A to je dobrá zpráva, protože nejšťavnatější varianta čtyřdveřového GT bude skutečně stát za to.

Mercedes-AMG GT 63S bude mít v přídi dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry a výkonu 630 koní. Model bez “eska” na konci názvu má ten samý motor, ale výkon skromnějších 577 koní, přičemž obě verze jsou vybaveny systémem deaktivace válců při nízké zátěži. Verze AMG GT 53 má místo osmiválce třílitrový řadový šestiválec o výkonu vyloženě skromných 430 koní a bude tedy základní motorizací. Naftu v tomhle autě nečekejte. Všechny verze dostanou devítistupňový automat a pohon všech kol, osmiválce mohou mít speciální režim drift, který upřednostní zadní kola. Nejsilnější varianta prý zvládne stovku za 3,1 sekundy, tedy o desetinu rychleji, než Porsche Panamera Turbo S, dosud nejrychlejší čtyřdveřové kupé a hlavní rival nového Mercedesu. Náhoda? Nemyslím si… Další důležitá věc je, že AMG GT 4-door je skutečně pěkné auto a to navzdory tomu, že nezapomíná na praktičnost. Zadek se vyklápí celý i se zadním oknem, kufr je slušně velký a zadní sedačky se sklápí.