Tenhle facelift je z těch skutečně decentních.

Nové nárazníky vpředu a vzadu, nový design světlometů i koncových světel, nový design litých kol o rozměrech 16, 17 a 19 palců, nějaké ty chromové lišty a koncovky výfuků a to je všechno. Uvnitř je nový volant, panel palubních přístrojů a čalounění, k dispozici je i modernější infotainment s až osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Potěší parkovací asistent s kamerami kolem celého auta a adaptivní tempomat, který umí v koloně zcela zastavit a zase se rozjet. Ty hlavní změny ale vidět na první pohled nejsou, jsou totiž pod kapotou.

Zaprvé, starší nafťák 1.7 CRDi byl nahrazen novou šestnáctistovkou třetí generace, která bude k dispozici ve variantách 115 a 136 koní. Silnější verze bude mít sedmistupňový dvojspojkový automat a pohon všech kol. Ještě významnější novinkou je ovšem slíbený hybridní model. V případě Sportage spojuje elektromotory s naftovým spalovacím dvoulitrem. Startér-generátor je napájen 48V akumulátorem a KIA slibuje snížení spotřeby o 4% v novém přísnějším standardu měření WLTP – v reálném provozu by tedy úspora měla být ještě znatelnější. Další technické informace bohužel zatím známy nejsou.